Mer om fransförlängningar

När jag gör fransförlängningar använder jag mig endast av singel fransar. De fästs en och en på dina egna fransar.
Rätt utfört så ser man inte att man har en förlängning. De är bara långa och tjocka.
Jag både gör förlängningar och utbildar även andra i fransförlängningar.
Se till att den salong ni väljer har diplomerad personal och jobbar med singlar.
De håller 6-8 veckor.
Men jag rekommenderar er att fylla på efter ca 4 veckor. Då har du hela tiden snygga fransar.
Du kan måla dem, men behöver inte göra det eftersom de är helt svarta och ser målade ut.


Det finns flares också det är ett knippe fransar som ser ut så här:



Dessa fransar ser jätte onaturliga ut och sitter jätte dåligt eftersom de blir så tunga för din egen frans. Men på en salong så tar det kanske 20 minuter att göra och kostar mellan 800-1500:-
Plus att du faktiskt kan köpa dessa själv på tex. Åhlens och fästa dem lätt som en plätt.




Här fäster jag fransar en och en. Det tar ca 1-1,5 timme att göra. Men det blir jätte snyggt och sitter kanon bra.


Har jag missat nåt så fråga gärna.
Mer information hittar ni också på www.xtremebeauty.se

Har ni fler frågor så kom igen så ska jag försöka svara.


En bild från min leverantör KN Nailproducts:



 

2009-01-14 @ 22:14:34 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: pella

snyggt resultat undrar dock kan man sätta i undrerfransarna med???? kul du börjat blogga!!! vad tar du för utbildning? pella i värnamo

2009-01-15 @ 07:30:43
Postat av: Lisse

Tjohej! du kan skiva upp på att när jag kommer över till sverige i sommar skall testa detta med fransförlängning sen blir det nog lite fix av naglar oxå.. Ja ännu ett tag till sommaren dock :) haha.. Kommer till sverige någon gång i Juni.

Ha d så bra och frys nu inte ihjäl där i kylan här i Tokyo huttrar jag av "kalla" +8 grader.. haha :)

Kramar!

2009-01-15 @ 14:47:09
URL: http://lise-lott.blogspot.com
Postat av: Jennifer

ohh jag skulle vilja kunna göra en fransförlängning på mig själv !

2009-01-15 @ 19:14:54
URL: http://metrobloggen.se/starofusa
Postat av: mickis

Hej!

Då skulle jag gärna vilja fråga hur man löser det om man är som jag och tappat de flesta av min ögonfransar pga stress.. (det kan ta lång tid innan de kommer tbx) Kan man på ngt sätt fixa detta på salong? Eller är det då hela lösögonfransar man rekomenderar.. Det använder jag idag. Köper "Depend" delar på mitten & tar hälften på ena ögat & andra hälften på andra. Målar en eyeliner & det ser ganska ok ut. Iaf när fransarna är nya..



har du ngt bra tips till mig?



Mvh

Marika

2009-01-15 @ 20:32:41
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Sonja Asklund

Hola Maria



Guuuuuuuuuuuuud vilken bra blogg Me like!!!

Ja Svetlana gjorde sådana där fransar på mig, var nog jobbigare för mig än för henne :-)



Nu ska jag läsa din blogg, synd att du bor så lång bort. Lite långt att åka och fixa sig. men någon gång ska jag ta mig upp till dig unna mig massor :-)

2009-01-15 @ 21:16:52
URL: http://minblogg-mittliv.blogspot.com/
Postat av: sarah

Tack, detsamma förresten :) Gillar och läsa om lite skönhet. Jag har en fråga om lösögonfransar (sånna man gör på salong), hur länge håller dom och hur mycket kostar det? :)

2009-01-16 @ 11:37:43
URL: http://richterrr.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej,



Ögonfransförlängning kostar allt mellan 700-1500:-

Beror på vart du bor och vem som gör det.

Vart bor du?

Det håller upp till 6-8 veckor men för att det ska vara tätt och fint så bör man fylla på var fjärde vecka.

Kolla bara att de jobbar med singlar...



Lycka till



Kram

2009-01-16 @ 11:46:11
URL: http://xtremebeautynails.blogg.se/
Postat av: sarah

sv: Okej, det låter inte så farligt. Men måste man fylla på var fjärde vecka? alltså, man kan ju bara låta dom lossna av sig själv så har man sina egna? Jag bor i malmö :) "kolla bara att de jobbar med singlar?" Ha det bra!

2009-01-16 @ 13:59:28
URL: http://richterrr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0